Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mikołajki , ul. Kolejowa 7, 11-730
Mikołajki, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 4219050, fax. 087 4219099.
- Adres strony internetowej zamawiającego:
www.bip.mikolajki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja
drogi w Woźnicach - odcinek os. SHR - droga krajowa nr 16 i odcinek szkoła -
osiedle.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, przysługuje
odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakres prac do wykonania obejmuje: Roboty elektryczne, Roboty drogowe - roboty
pomiarowe i przygotowawcze - roboty ziemne - podbudowa - krawężniki i obrzeża -
nawierzchnia - roboty wykończeniowe Odwodnienie drogi. Wszystkie roboty należy
wykonać zgodnie z kosztorysem ofertowym zgodnym z załączonym przedmiarem robót.
Szczegółowy zakres prac zawarty jest w dokumentacji technicznej (Załącznik D
specyfikacji), oraz w zakresie zadań wykonawcy (Załącznik nr 3 do SIWZ)..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.24.52-5,
45.31.00.00-3.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
27.12.2008.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat
wadium: Wadium może być wniesione w następujących formach: w pieniądzu;
poręczeniach bankowych; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 ust.3 pkt 4
lit.b ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości(Dz.U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.) 1. Warunkiem udziału w
przetargu jest wniesienie wadium do dnia 24.10.2008 r. do godz. 10ºº. w
wysokości 50 000,00- zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) przelewem na
konto Urzędu Miasta i Gminy w Mikołajkach: BS Mikołajki Nr 49 9350 0001 0000
0329 2076 0006 z dopiskiem: Oferta na modernizację drogi w Woźnicach - odcinek
os. SHR - droga krajowa nr 16 i odcinek szkoła - osiedle Datą wniesienia wadium
jest data uznania wskazanego rachunku bankowego. 2. Wadium wnoszone w
poręczeniach bankowych; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 ust.3 pkt 4
lit.b ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości(Dz.U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.), - należy złożyć w kasie
UMiG Mikołajki do dnia 24.10.2008r. do godz.10ºº. 3. Wadium zostanie zwrócone
Wykonawcom niezwłocznie, jeżeli: - upłynął termin związania z ofertą, -
Zamawiający unieważnił przetarg, - zawarto umowę i wniesiono zabezpieczenie
należytego wykonania umowy. 4. Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie na wniosek
Wykonawcy: - który wycofał ofertę przed terminem składania ofert, - który został
wykluczony z postępowania, - którego oferta została odrzucona. 5. Wykonawca,
którego oferta została wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego w
przypadkach gdy: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -
nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie
umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tych warunków: 1. Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu
z ubiegania się o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2
ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz musi spełniać warunki wymienione w
art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 3 tejże ustawy: a) art. 22 ust. 1 pkt. 1 posiadać
uprawnienia do wykonywania określonej działalności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień; b) art.22 ust.1 pkt.2 posiadać
niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; c) art. 22 ust. 1 pkt. 3 - znajdować
się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
d) art. 22 ust. 1 pkt. 4 - nie podlegać wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków
udziału w postępowaniu: a) Art.22.ust.1 pkt. 1 - prowadzą działalność
gospodarczą na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 2 lipca 2004 r.
o swobodzie działalności gospodarczej; - zapewnią aby czynności objęte
zamówieniem były wykonywane bezpośrednio pod nadzorem osób legitymujących się
posiadaniem uprawnień budowlanych do kierowania robotami w specjalnościach:
drogowej; b) Art. 22 ust.1 pkt. 2: - wykonali należycie w ciągu ostatnich
pięciu lat co najmniej 3 zamówienia z zakresu budowy i remontu dróg zbliżonym
do opisanego w zamówieniu na wartość nie mniejszą niż 1 500 000 zł,- każde,
dla każdego w charakterze głównego wykonawcy, a jeśli okres prowadzenia
działalności jest krótszy- w tym okresie, c) Art. 22 ust. 1 pkt. 3: -
posiadają środki finansowe na podstawowym rachunku bankowym lub zdolność
kredytową w wys. min. 200 tys. zł; - są ubezpieczeni od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gosp. na kwotę min. 200 tys. zł;
d) Art. 22.ust. 1 pkt. 4 - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia (szczegółowo opisany w art. 24 u. p. z. p.).
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) Art. 22 ust. 1 pkt. 1 wymagane dokumenty: - aktualny odpis z właściwego
rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gosp.,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji
dział. gosp., wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert; - wykaz kluczowego personelu przewidzianego do realizacji
zamówienia wraz z odpisem uprawnień budowlanych w wymaganych specjalnościach
oraz aktualne zaświadczenia Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa; (załącznik
nr 5) - wykaz posiadanego sprzętu niezbędnego do realizacji zamówienia:
wykonawca powinien wykazać się posiadanym sprzętem zgodnym ze specyfikacją
techniczną wykonania i odbioru robót, która stanowi element SIWZ. b) Art. 22
.ust.1 pkt. 2 wymagane dokumenty: - wykaz zrealizowanych zadań w ciągu
ostatnich 5 lat z zakresu budowy i remontu dróg z określeniem ich wartości i
zakresu wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane
należycie (np. protokół odbioru, referencje), a jeśli okres prowadzenia
działalności jest krótszy- w tym okresie, (załącznik nr 6) c) Art. 22 ust.1
pkt. 3: wymagane dokumenty: - informacja banku, w którym Wykonawca posiada
podstawowy rachunek bank. potwierdzająca wys. posiadanych środków finansowych
lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert na kwotę min. 200 tys. zł; - polisa lub
inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony na
kwotę min. 200 tys. zł od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności gosp. Dopuszcza się załączenie promesy polisy lub promesy innego
dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca zostanie ubezpieczony
od odpow. cyw. w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na wymagane w
SIWZ kwoty, z zastrzeżeniem, że wybrany Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania
umowy ma obowiązek przedstawienia stosownego dokumentu; d) Art. 22 ust.1 pkt.
4: wymagane dokumenty: -aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu
Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca
nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie
zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; - aktualna
informacje z Krajowego Rejestru Karnego- wystawioną nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert; - dokument potwierdzający
wniesienie wadium; - oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki określone w
art. 22 ust. 1 i nie został wykluczony na podstawie art. 24 u. p. z . p. e) W
przypadku gdy wykonawca przewiduje zatrudnienie podwykonawców, załącza wykaz
osób i podmiotów (podwykonawców), które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do
wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (zał.
nr 7). Wartość prac zleconych podwykonawcom nie może przekraczać 30 % ogólnej
wartości robót. f)Wykonawca załącza porozumienie wykonawców ustanawiające
pełnomocnika do ich reprezentowania w przypadku kiedy kilka podmiotów składa
ofertę wspólnie. g) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa odpowiednie dokumenty zgodnie z § 2
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie rodzajów
dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
3. Ponad dokumenty wymienione w punkcie 3 a-g, aby oferta nie była odrzucona
wykonawca zobowiązany jest dołączyć: - wypełniony i podpisany formularz
ofertowy wg załączonego wzoru , - oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki
określone w art. 22 ust. 1 i nie został wykluczony na podstawie artykułu 24
ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dn. 29.01.2004 z późniejszymi zmianami -
kalkulację ceny oferty- kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie zakresu
zadań wykonawcy - oświadczenie o zagospodarowaniu materiałów rozbiórkowych
zgodnie z obowiązującymi przepisami o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach i przepisów o odpadach. 4. Dokumenty i informacje mogą być
przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność z
oryginałem przez wykonawcę lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotów
występujących wspólnie. 5. Oferenci z innych państw członkowskich mogą składać
dokumenty równoważne odpowiadające polskim dokumentom wymaganym przez
zamawiającego, tj. odpowiedniki zaświadczeń z ZUS-u, Krajowego Rejestru
Karnego, Urzędu Skarbowego, Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. 6. W
przypadku kiedy kilka podmiotów składa ofertę wspólnie, do oferty należy
załączyć komplet wymaganych dokumentów, wystawionych indywidualnie na każdy z
podmiotów oraz dokumenty, które muszą być podpisane przez osoby uprawnione do
reprezentowania wszystkich podmiotów (pełnomocnictwo). 7. Zamawiający wezwie
wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożą dokumentów
potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, do uzupełnienia
tych dokumentów w określonym terminie zgodnie z art. 26 ust. 3 - Pzp..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.mikolajki.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można
uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy ul. Kolejowa 7, 11-730 Mikołajki
pok.114.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert: 24.10.2008 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy ul.
Kolejowa 7, 11-730 Mikołajki pok.102.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).